vineri, 18 aprilie 2014

Școala Altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun... jurnalist!

Cursanții Atelierului de Jurnalism au fost primiți cu brațele deschise în redacțiile Columna TV și Radio Minisat
Cristiana Preda
(clasa a X-a, C.N. Ienăchiță Văcărescu)

În cadrul programului "Școala Altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!", elevii din toată țara au părăsit pentru o săptămână băncile școlii pentru a lua parte la diferite activități distractive, interesante și recreative ce le-au pus la încercare imaginația, cunoștințele generale, dar și spiritul de echipă. Elevii Atelierului de Jurnalism și Comunicare susținut la Târgoviște de Alexandra Damian au profitat de această ocazie și au intrat, dornici de a învăța lucruri noi, în redacția Columna TV. 


Aici au fost întâmpinați de Iulia Ghercă, producătorul emisiunii "Cafeaua de 10", în care tinerii au și apărut în direct, spre sfârșitul emisiunii. Atât camera rece, redacția și mini-studioul de înregistrare, cât și întreg procedeul de prelucrare a informațiilor culese de pe teren au fost prezentate cursanților în turul organizat de "gazda" Iulia Ghercă. 

Jurnaliștii în devenire și-au continuat periplul descoperirii misterelor media spre altă ramură a acestei meserii, cel puțin la fel de frumoasă și interesantă ca cea de dinainte. La radio, ei au descoperit o altă lume, mai fascinantă chiar decât televiziunea în opinia unor tineri. De această dată, le-a ieșit în cale directorul Radio Minsat, Cosmin Bogza, ce și-a ajutat "publicul" în elucidarea misterelor legate de microfon, sunet și întreaga procedură de emisie, susținut într-ale prezentării de directorul muzical, Sergiu Dumitru. Vizita "exploratorilor" nu s-a oprit aici. Dornici de a afla mai multe, cursanții Atelierului au fost preluați de directorul Departamentului Știri, Manina Leașu,  care le-a divulgat și ea mici secrete ale meseriei, explicându-le, de asemenea, cum reușesc să își păstreze audiența.

"Eu mă văd peste câțiva ani în fața microfonului, în acel studio, informând lumea, făcând glume, simțindu-mă bine. De mic copil am crezut că nu există pe acest pământ meserie mai fumoasă ca aceasta. Sunt conștientă că va trebui să încep de jos, dar sunt dispusă să fac tot ce e nevoie pentru a ajunge unde îmi doresc. Este visul meu și mi se pare normal să lupt pentru el", spune, cuprinsă de emoție, Georgiana. 

Ștefan, în schimb, se vede urmând o carieră în televiziune. "Eu vreau să devin jurnalist sportiv și cred că locul meu este pe micul ecran. Mi-ar plăcea să ajung să comentez meciuri de fotbal - meciuri ale echipei mele favorite, meciuri ale echipei naționale... De asemenea, mă văd realizând și emisiuni sportive, să am invitați din orice ramură sportivă, să pot să dezbat tot ce se întâmplă în acest domeniu", spune Ștefan.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu