joi, 10 aprilie 2014

Absenteismul școlar, dezbătut astăzi de Consiliul Județean al Elevilor

Roxana Cotorogea
(clasa a IX-a, C.N. C-tin Cantacuzino)

Absenteismul școlar a fost dezbătut astăzi de Consiliul Județean al Elevilor (CJE) Dâmbovița, într-o dezbatere bazată pe o serie de chestionare aplicate în toate liceele din județ. Activitatea a avut loc în Amfiteatrul Liceului Bălașa Doamna din Târgoviște și a fost susținută de președintele CJE, Bianca Vlad, de vicepreședintele Aura Marina, secretara Consiliului, Andreea Voicu, și coordonatoarea acestuia, Sabina Teodorescu. La eveniment, au participat reprezentanții consiliilor liceale de elevi din tot județul, însoțiți de colegi, profesori și părinți.

„Au fost aplicate aproximativ 300 de chestionare la nivelul întregului județ, iar absenteismul a fost identificat ca fiind o problemă extrem de frecventă a sistemului educațional actual. Astăzi am încercat responsabilizarea participanților la dezbatere, dar și conștientizarea efectelor negative ale absenteismului atât asupra elevului, cât și asupra sistemul în general” - a declarat Bianca Vlad.

Cele trei reprezentante CJE au impus subiectele cu ajutorul unei prezentări Power Point. A fost prezentată situația absenteismului din județul nostru cât și din țară. A fost ilustrată situația unui elev oarecare, "X", pe baza căreia s-a dezbătut ulterior. Pentru dezbatere s-au impus și trei moțiuni: 
1.Absenteismul se produce din cauza profesorului și din cauza metodelor învechite de predare.
2.Părinții sunt vinovații absenteismului.
3.Absenteismul afectează viitorul elevului, dar el nu e conștient de asta.

Au fost create două echipe (pro și contra), s-a discutat fiecare moțiune și apoi, echipele și-au expus părerile prin argumente susținute de exemple concrete. „Există un lanț profesor-elev-părinte; dacă unul dintre termenii lanțului nu este în echilibru cu celelalte două, se produce haosul și apar neînțelegeri sau probleme. Vina pentru absentarea abundentă și pierderea interesului pentru școalaăa unui elev nu o putem arunca pe o singură persoană”, spune Silvia, reprezentanta Colegiului Național Nicolae Titulescu din Pucioasa.

Elevii au discutat influența tehnologiei, a profesorilor duri, a anturajelor, și au încercat să ajungă la soluții pentru reducerea absentării. „E greșit că vă spun asta, dar și eu, deși sunt președinta CJE, am chiulit. Nu știu exact ce zi era, dar aflasem că o să am două ore de engleză, una după alta. Am încercat să mă ambiționez și am dat o șansă profesoarei și orei. Sincer, nu știu cum am rezistat primei ore, însă aveam instinctul de a plânge, de a-mi zgâria ochii. De ce? De plictiseală. Nu am mai rezistat, m-am așezat în bancă și mi-am spus "Eu nu mai rezist aici. Trebuie să chiulesc"... de plictiseală. Pentru că ora nu mă atrăgea și simțeam că pierd un timp în care puteam să valorific altă materie sau alte subiecte. Așa am ajuns să merg cu prietenii la o cafea și, culmea, să mă dezvolt personal dezbătând cu aceștia subiecte deosebite, ca pacea interioară și echilibrul spiritual”, povestește Bianca Vlad.

La finalul dezbaterii, fiecare membru din cele două echipe a primit un bilețel pe care a trebuir să scrie o soluție care să reducă absenteismul. Soluția regăsită în majoritatea biletelor a fost "comunicarea". „Spre deosebire de generația actuală, înainte exista respectul, exista acel "învăț cât să-mi satisfac profesorul", din respect. Înainte, mergeam la școală pentru noi. Metodele vechi de care se plâng elevii astăzi... pentru noi, profesorii, au existat unele și mai vechi”, își amintește un profesor de Muzică.

„Sunt aici din dorința de a învăța, de a mă conforma cu cerințele elevilor mei și cu cele ale societății actuale. Cum noi le cerem elevilor să se conformeze cerințelor noastre, trebuie să încercăm și noi să aducem ceva nou tot timpul”, spune un cadru didactic prezent.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu