marți, 20 mai 2014

Interviu: Vlăduț Andreescu - „Ești ceea ce dăruiești!”

Andreea Dinu
Cristian Bănulescu

Când nu-l găsești în biroul său de la parterul Bibliotecii I.H. Rădulescu, înconjurat de tineri, de zeci de dosare și de mii de cifre, se află cu siguranță pe teren, într-una din cele peste 80 de biblioteci din județ pe care, cu mândrie, încearcă să le alinieze la standarde europene. În puținul timp liber care-i mai rămâne, îi place să călătorească și să cunoască alte țări. Europene sau nu. Dar principala sa activitate este legată de tineri; încearcă să-i conecteze cu Europa. Direct. La Centrul Europe Direct din Târgoviște.

R: Cum ai ajuns să lucrezi la Europe Direct?
Vlăduț Andreescu: Este o poveste lungă. În 2008, Biblioteca Județeană a fost vizitată de o delegație formată din membri ai Bibliotecii Județene din Vâlcea. Atunci am întâlnit câteva persoane care se ocupau în cadrul bibliotecii de un centru de informare culturală despre Uniunea Europeană și care primea materiale gratuite și informative de la Comisia Europeană. Din curiozitate, după această vizită, i-am contactat pe colegii din Vâlcea, în ideea de a-mi oferi mai multe detalii, dar mai ales de a-mi spune cum mă pot integra în această nouă lume, a comunicării pe tematică europeană. Și, treptat, am reușit să construiesc ceea ce vedeți astăzi, Centrul Europe Direct Târgoviște.

R: Îți face plăcere să lucrezi în acest domeniu?
V.A. Da. În primul rând, îmi oferă posibilitatea să fac ceea ce iubesc cel mai mult, și anume să lucrez cu oamenii. Am atâtea satisfacții și bucurii, iar în fiecare zi primesc recompense de la cei din jur, nu neapărat financiare, pentru munca depusă. Sufletul meu este mai bogat cu fiecare zâmbet primit!

R: Ce reprezintă Europe Direct pentru tine?
V.A.: Europe Direct reprezintă copilul meu, o foarte mare realizare și împlinirea a multor dorințe care nu știam că există, dar care s-au împlinit datorită existenței Centrului. Este casa mea plină de voluntari dornici să se implice și să schimbe ceva în jurul lor.

R: Voluntarii petrec foarte mult timp la centru. Cum te simți înconjurat de ei? Cum reușești să-i atragi?
V.A. Plin de viață. Sunt un om vesel, dinamic, chiar dacă muncesc 12 ore pe zi. Acest lucru este posibil datorită oamenilor de lângă mine. În jurul lor nu poți să fii decât încărcat de energie pozitivă. De cele mai multe ori, sunt plăcut surprins când ei vin la mine. Tot ceea ce fac este să le acord un strop de încredere, pentru că asta este ceea ce ne lipsește tuturor. Oferindu-le informații și ajutându-i să comunice pentru a fi o echipă puternică și unită. Este minunat să fii înconjurat de atâtea suflete tinere și frumoase.

R: Dacă ar fi să mergi pe lună, spune 3 lucruri pe care le-ai lua în bagaj:
V.A: Este complicat. De obicei, nu îmi fac prea multe bagaje, dar dacă ar fi să merg pe Lună mi-aș lua un sistem de comunicare, iar aici intră mai mult de 3 obiecte, pentru a păstra legătura cu cei dragi și, desigur, și un grup de voluntari, pentru că nu există călătorie mai frumoasă decât alături de ei. 

R: Care este cuvântul care te caracterizează?
V.A.: Optimism; sau, cum îmi place mie să spun, bucurie de viață. Așa ar trebuie să fie fiecare om, plin de optimism. Nu știm ce ne prevede viitorul, iar pentru asta trebuie să privim lucrurile frumos pentru a ieși frumos.

R: Ce preferi: o zi în familie sau o zi printre voluntari?
V.A.: Când sunt cu voluntarii, mă simt în familie, deși îmi place să stau foarte mult și cu ai mei. Pentru mine, sunt o familie mare, atât rudele mele cât și voluntarii, și nu ne împiedică nimic să petrecem o zi frumoasă împreună.



R: Care este cel mai aspru judecător al tău?
V.A: Cei din jurul meu, mai bine spus omul.

R: Care este secretul unui om fericit?
V.A: Pentru a fi fericit trebuie în primul rand să dăruiești ceva celor din jurul tău, chiar și un zâmbet. Pentru a avea grijă de tine trebuie să ai grijă de cei din jurul tău, pentru că ești ceea ce dăruiești!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu