duminică, 19 aprilie 2015

Să ne cunoaștem: Cătălin Țuțuianu, tânărul ambițios cu visuri mărețe

Este convins că o mulțime de oameni au de povești mult mai interesante decât el, numai că - spune Cătălin - a lui este unică. Pentru el, cele mai frumoase momente din copilărie au fost cele petrecute la bunici. O mică parte a copilăriei și-a petrecut-o acolo, unde a avut parte de cele mai frumoase peripeții. "Aș da orice să mai petrec o vară la bunici, pentru a face iar pozne dar și pentru a sta cu cei care îmi spuneau ce este bine și ce este rău. În copilărie îmi doream să fiu fotbalist, doctor, aviator, dar cred că pentru o scurtă perioadă. E vârsta la care opțiunile se schimbă foarte repede", spune tânărul. 

Povestea lui începe să prindă contur la vârsa de 14 ani, atunci când într-adevăr greutățile încep să apară. "Perioada gimnaziului a fost cea care mi-a marcat viața, dar nu vă speriați, într-un mod pozitiv.
Am stat patru ani la o școală cu regim de cămin. Totuși, să nu credeți că sunt numai lucruri rele care ți se pot întâmpla, cum ar fi: să-ți primești botezul când, în funcție de creativitatea colegilor, te poți alege cu o sperietură zdravănă, poți fi murdărit cu pastă de dinți sau ți se pot face niște poze stânjenitoare". Cătălin însă a învățat o mulțime de lucruri, care l-au transformat într-un băiat bun, cum ar fi: să fie ordonat cu lucrurile, să respecte persoana de lângă el, să fie mult mai altruist și, nu în ultimul rând, să fie cumpătat. "De-a lungul perioadei petrecute de mine aici, am legat prietenii, m-am distrat și am ascultat poveștile altora. Cu greu am conștientizat că cei patru ani au trecut. În viața mea însă, categoric începea o altă eră - cea a liceului", povestește adolescentul. Nu a stat mult pe gânduri după ce a luat examenele și a ales tot școala unde învățase în cei patru ani de Gimnaziu.

"Cu timpul am realizat că, pentru a-mi atinge obiectivele, trebuie să muncesc și să încerc să progresez în activitatea desfășurată zi cu zi". În prezent, Cătălin este implicat în foarte multe activități care îi țin timpul ocupat și inima împăcată. Își dorește să schimbe comunitatea în care trăiește și să fie, astfel, un exemplu pentru cei din jur. "Fac voluntariat la mai multe asociații, dar pot spune că voluntariatul nu este făcut pentru oricine. Trebuie să ai un impuls să faci ceva din proprie inițiativă, fără să fii îndemnat de cineva și fără să ți se promită ceva în schimb, altfel nu vei simți aceeași satisfacție. Pentru mine, voluntariatul a fost și va fi o lecție de viață", spune, zâmbind, Cătălin. Este un tânăr sociabil, vorbăraț, extrovertit, are o personalitate dominantă și îi place să afle lucruri noi de fiecare dată.

Dacă îl întrebi în ce domeniu ar vrea să facă o carieră, ți-ar spune că în Poliție. "De ce Academia?"... "Pentru că regimul și disciplina de acolo sunt asemănătoare cu perioada petrecută în Gimnaziu. Voluntariatul te schimbă ca persoană și, din instinct, încerci să schimbi lumea prin diferite activități interactive, să schimbi modul de gândire al tinerilor, percepțiile care guvernează în domeniul politico-social". 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu