miercuri, 6 mai 2015

Cronică de film: „Interstellar”

Maria Petreanu (cls a XI-a, C.N. Ien. Văcărescu)

Interstellar, filmul științifico-fantastic regizat de Christopher Nolan și lansat în noiembrie 2014, prezintă raportul fascinant dintre ființa umană și Univers într-un mod unic. Distribuția este una de excepție, avându-l pe Matthew McConaughey în rolul principal, premiat pentru apariția sa în filme precum „Dallas Buyers Club” sau „The Wolf on Wall Street”, alături de Anne Hathaway, cunoscută pentru aparții în filme precum „Brokeback Mountain”, „Valentine's Day”, „Alice in Wonderland” sau „The Dark Knight Rise”. De asemenea, producția include actori consacrați și premiați la Oscar precum Ellen Burstyn sau Michael Caine.

Filmul prezintă povestea unei lumi din viitor, unde planeta Pământ a rămas fără resurse și s-a întors împotriva rasei umane.
O echipă de exploratori spațiali, conduși de Cooper, un tată singur și fost astronaut, sunt trimiși de NASA pentru a cerceta alte planete ce ar putea găzdui rasa umană. Cooper își lasă în urmă copiii, în speranța că va găsi o cale să le salveze generația. În spațiul cosmic, evenimentele iau o întorsătură neașteptată și echipa începe să piardă timp și oameni. Cu ajutorul fiicei sale Murphy, Cooper reușește să descifreze mesaje esențiale pentru salvarea omenirii. Astfel, filmul prezintă iubirea ca pe o forță superioară gravitației sau oricărei alte legi din Univers, explorând relația tata-fiică și puterea voinței.

Efectele speciale deosebite și coloana sonoră realizată de Hans Zimmer ajută la crearea atmosferei impresionante. Stările personajelor sunt transmise spectatorului prin efecte vizuale puternice și susțin teoriile filozofice ale regizorului pentru a putea fi înțelese de orice tip de public. În esență, filmul dorește să expună iubirea ca pe soluția finală în salvarea omenirii și reușește acest lucru prin intermediul poveștii emoționante, dar și prin grandoarea imaginii.

„Interstellar” a fost nominalizat de cinci ori la Oscar pentru design și sunet și a câștigat la categoria „Cea mai bună realizare a efectelor speciale”. De asemenea, filmul a câștigat la aceeași categorie în cadrul Premiilor BAFTA și a fost desemnat filmul anului de către AFI.