sâmbătă, 22 februarie 2014

Povești de suflet: Cu ochii închiși

Cristiana Preda
clasa a X-a, C.N. Ienăchiță Văcărescu

Stau așezată pe un mănunchi de ierburi pitice cu picioarele afundate în nisipul încins. Doar valurile se aud în liniștea nopții, valurile și gândurile mele. Tac. Privesc cu ochii reci cum soarele este înghițit de orizont, repede, din ce în ce mai repede, până când totul se face negru. Închid ochii. Se lasă o ceață densă ce începe să-mi bântuie prin amintiri.

Aud o șoaptă dulce, melodioasă, dar nu înțeleg ce spune. Încerc orbește să o prind, căci o cunosc prea bine. Mă agăț fără să vreau de mâna unui om cu statura înaltă și impunătoare. Se uită la mine cu ochii negri, se apleacă ușor, se așează în genunchi și îmi fixează privirea cu ochii lui nemuritori. O frunză rătăcită îi captează atenția. Pe buzele cărnoase și roșii schițează un zâmbet. Același zâmbet mă atrăgea la o poveste de câte ori ne întâlneam. Ochii au început să îi strălucească asemenea cărbunilor ce se întâlnesc cu focul. Stă atât de impunător, dar totuși calm, și parcă se așteaptă să audă glăsciorul firav al micuței frunzulițe. Nu mă mir, nu îmi permit. Încă îmi aduc aminte de pasiunea lui pentru natură. Dimineața alerga în pădure, uneori culegea câte o floare, dar întotdeauna își vizita buturuga. Mi-a arătat-o și mie odată. Era undeva în jurul unui lac, frumos aranjată. Pentru el, o frunză căzută din copac nu însemna doar un anotimp, ci o viață pierdută.

Da, vorbesc despre bunicul meu. M-a învățat cum să privesc lumea într-un fel frumos, mi-a arătat că orice lucru, oricât de mic, oricât de neînsemnat, poate lua înfățișarea pe care o doresc. M-a învățat că lumea e schimbătoare, dar orice s-ar întâmpla eu trebuie să rămân la fel.

Un val se izbește de țărm și ceața se risipește brusc. Aș fi vrut să mai stea să îi spun o vorbă bună, dar nu se poate. Mă ridic, privesc o clipă marea și plec.

Un comentariu: