sâmbătă, 6 septembrie 2014

Fotografia care naște povești: Love it light!

Ioana Rădulescu
(C.N. Ienăchiță Văcărescu)

Ai ajuns în „Piața lui Eros”? Vrei să-ți schimbi viața? Vrei să afli adevărul? Nu pierde șansa de a părăsi Londra înainte de a trece pe aici pentru că Eros poate să-ți ilumineze viitorul în dragoste!


Așa sună una dintre frazele celebrelor ghiduri de călătorii...
Se spune că, ajungând în această piațetă și privind cerul străpuns de săgeata zeului grec, oamenii simt instant emoția frenetică ce îi conduce spre iubirea vieții lor. Atrasă de mirajul unui adevăr pe care oricine dorește să-l cunoască și, fără a mă îndoi o clipă de faptul că totul ar putea fi o simplă reclamă pentru atragerea turiștilor, am cedat tentației de a face testul și de a afla cine va fi „alesul” pe care destinul îl va îndemna să mă sune la întoarcerea acasă, legitimând astfel promisiunea pe care ghidurile o afișau generos.


În jurul meu, toată lumea simțea „emoția”. Tinerii se opreau în mijlocul piațetei, își fixau privirea spre orizontul cosmic (bineînțeles, nu înainte de a face un selfie cu statuia) și, după câteva momente de concentrare daimonică, zâmbeau parcă iluminați de un spirit sacru. După care, reveneau miraculos la profan, își mai făceau un selfie, de data asta afișând acea privire inspirată de zeul atotputernic, și plecau fericiți.

Neîncrederea că statuia răspunde corect numai anumitor persoane și că eu nu aș fi una dintre ele își făcea loc în mintea mea, care îmi afișa obsesiv imaginea tatălui meu, ca fiind prima persoană care mă va suna la întoarcere. Nu sunt nici Oedip și nici nu exersez în mod frecvent încrederea în mituri, dar, pe de altă parte, era ceva care mă neliniștea și care, combinat cu mențiunea scrisă mărunt în ghidul cu pricina, mă îndemna să încerc. Cum aș fi putut risc o viață de ghinion pentru necredința mea? Doar săgețile lui Eros sunt magice... Așa că m-am decis: voi face testul. Am urmat pașii din ghid. M-am așezat paralel cu statuia în așa fel încât săgeata să țintească vestul. Mi-am luat poziția de gânditor antic și privirea la fel de profundă și... am lăsat spiritul și puterea lui Eros să-mi străpungă sufletul de muritor...

Nu-mi dădeam seama cât ar trebui să stau în ipostaza asta incomodă, așa că am cronometrat vreo 20 de secunde. După care, am expirat adânc și am revenit la realitate. Nu simțeam nimic deosebit, dar mi-am zis că miracolului îi ia timp să se manifeste și m-am hotărât să aștept momentul adevărului, respectiv, momentul în care aveam să aterizez. M-am mai plimbat puțin prin jurul statuii, am făcut cu greu o fotografie (îmbrâncită de toți turiștii prinși în transa erotică) și mi-am luat rămas bun de la Londra, cu gândul că aici mi s-a scris destinul în dragoste....

Drumul către casă nu a fost nici el prea liniștit, căci o mulțime de gânduri îmi invadau mintea. Nu mai știam exact... oare ghidul te sfătuia să stai cu fața la Eros dar... țintind către est sau către vest? Hmmm... Dacă orientarea mea nu fusese cea potrivită? Am să îmi mai găsesc vreodată sufletul-pereche? Sau viața mea va fi un eșec total?
Am să îi dau în judecată!!!

Ajungând acasă, așteptam cu nerăbdare primul telefon care, surprinzător, întârzia să apară... Într-un final, mi-am pierdut răbdarea și am urcat în camera mea, așteptând, în pat, semnalul care avea să-mi trezească iubirea.
Aproape adormisem când sunetul telefonului, parcă mai clar ca niciodată, m-a făcut să sar din pat și să mă îndrept frenetic către parter, sau, mai degrabă, către „șansa vieții mele”. Numai că, surpriză! Numai ce am ridicat receptorul și sunetul de ton a început să sune disperant în urechile mele... lăsându-mă într-o derută din care cu greu m-am putut redresa. Am ratat oare singura șansă de a-mi cunoaște alesul? A fost mâna diavolului sau a unui zeu supărat? Cum?! Cum de s-au întâmplat toate astea?!
M-am întors dezamăgită în pat și, agasată de întrebări fără răspuns, am încercat să adorm... poate că totuși... povestea lui Eros e o iluzie. 

Au trecut ani buni de la această întâmplare și am renunțat să mai aștept telefonul magic, dar... într-o zi, pe când cireșii dădeau în floare, un sunet, mai strident decât ciripitul zglobiu al păsărilor, m-a făcut să tresar. Era soneria de la ușă și... ce credeți? Era chiar el, „alesul” meu. Cu un aer misterios, asemenea statuii de la Londra, stătea în fața mea așteptând să-l invit înăuntru. Minunea se întâmplase! Atunci am înțeles că dragostea nu o afli din „pașii de utilizare” ai unui ghid de călătorie, că Eros nu e publicitate, nici selfie și nici agenție de asigurări de viață. Eros e chiar călătoria la capătul căreia îl vei găsi pe cel drag. În fond, dragostea nu e un regim cu „zero calorii” și nici o dietă pe care o susții cu... Diet Coke.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu