sâmbătă, 21 iunie 2014

Festivalul Babel, la final - Interviu cu Ada Milea și Bobo Burlăcianu

Georgiana Simion
(clasa a XI-a, C.N. Ion Ghica)

Festivalul Babel a reușit să surprindă în fiecare zi! Săptămâna aceasta, Târgoviștea a fost plină de spectacol, muzică, zâmbete și emoții. Teatrul Municipal Tony Bulandra a găzduit zeci de talente ce-au încântat spectatorii până la nesfârșite ropote de aplauze. Poeziile clujeanului Ion Mureșan, șlefuite în mod dramatic în regia lui Mihai Măniuțiu, de muzica Adei Milea, vocea lui Bobo Burlăcianu și precuția lui Cristi Rigman, dar mai ales de dansul Vavei Ștefănescu au constituit un expresiv și impunător spectacol-concert: „Deliruri”.


Ada și Bobo de la Fără Zahăr au vorbit, în studioul Radio Minisat, despre spectacol:


Reporter: Cântăm jucând sau jucăm cântând?
Ada Milea: De fapt, este un spectacol-concert, pentru că se cântă și se dansează non-stop.

Rep.: Vava Ștefănescu dansează...
A.M.: Nu e chiar un dans... e un tot care se completează... 

Rep.: De ce teatru?
Bobo Burlăcianu: M-a tras pământul. Degeaba încerci să te desprinzi de el și să pleci în altă parte, când el te trage înapoi. Deși mama m-a dat la o secție de Informatică, am terminat o facultate de Biologie, profil Ecologie și Protecția mediului, care m-a ajutat să-mi completez educația, m-am întors acolo unde m-a tras inima.

Rep.: Ada, de ce teatru după un profil de Fizică-Chimie?
A.M.: Mama m-a pus să fac aceste materii deoarece își dorea să devin medic, la fel ca ea... și, slavă Domnului, am salvat multe vieți pe care le-aș fi putut ucide dacă deveneam medic.

Rep.: Ai compus „Femurul”, la începutul carierei tale. Are legătură cu așa-zisul tău viitor în medicină?
A.M.: Are legătură cu un eveniment ce s-a întâmplat când eram la facultatea de Teatru, unde am auzit o știre foarte interesantă despre niște studenți la Medicină, care și-au căutat material didactic în cimitir.

Rep.: Acum te identifici cu „Femurul”. Când spui Ada Milea, spui „sunt student la medicină”. Cum e?
A.M.: Oribil. Sună la fel ca „fără zahăr” din numele lui Bobo.

Rep.: Cum v-ați întâlnit și de cât timp ține colaborarea voastră?
B.B.: Din 2005. Primul spectacol la care am colaborat a fost spectacolul-concert „Quijote” și au continuat bucățele, bucățele.

Rep.: Bobo, tu ai lucrat la radio...
B.B.: A fost primul meu job, imediat ce am terminat facultatea. Am rămas în Iași, unde mă așteptam să îmi pot lua viața în piept. Am lucrat la radio, unde mi s-a părut foarte haios și unde am compus o piesă: „S-a-nfundat din nou closetul”.

Rep.: Ce face trupa Fără Zahăr?
B.B.: Bine, sănătoasă. A scos un cântec nou; se cheamă „Joi” și are mai puțin din umorul nostru pentru că... am îmbătrânit.

Rep.: Vă place să cântați în locuri mai retrase, intime. Preferați să cântați într-un club decât pe o scenă Simțiți altfel publicul?
A.M.: Depinde de public. Un public bun într-o sală mare este extraordinar, dar un public „mort” într-o sală intimă este îngrozitor.

Rep.: Cum arată o zi obișnuită din viața voastră?
A.M.: Mie-mi place că sunt toate diferite. Te trezești dimineața și te întrebi: „Oare în ce localitate sunt?”
B.B.: Mie-mi place că nu e timp de nimic. Lumea se gândește că ești artist, te distrezi și apoi stai să bei. Și nu poți să bei pentru că a doua zi trebuie să te urci la volan și să pleci în altă parte. Chiar mi-am dat seama că însumând timpul în care muncesc, sunt mai mult șofer decât cântăreț.

Rep.: Revenind la „Deliruri”... Ada, de ce Ion Mureșan?
A.M.: Mi-au plăcut foarte mult poemele lui. Prima dată am crezut că e mort, te gândești că un poet bun e mort demult... dar, când am aflat că e viu și pot vorbi cu el, am fost foarte încântată că puteam să-l întreb:„Vă place această modificare la poezia dumneavoastră?”

Rep.: De ce să vedem „Deliruri”?
A.M.: Pentru că Ion Mureșan a scris niște versuri geniale pe care noi le-am mutilat spre a putea fi cântate. Veniți să plângem de râs și să râdem de plâns, să vedem un decor minunat făcut de Adrian Damian, să vedem încă un actor minunat- Cristi Rigman și pe Vava Ștefănescu dansând.

Cei care n-au apucat încă să vadă spectacolul, mai au o șansă la toamnă, în noua stagiune a Teatrului Tony Bulandra. Până atunci, aici, o bucățică! Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu